Chcesz zostać Wystawcą Targów HOME?
Zadzwoń lub napisz do nas!

+48 501 687 458, e-mail: biuro@targihome.pl

REVIVE

 

 

REWILD

 

REPURPOSE

REINFORCE

 

 

Myśląc o trendach na rok 2021 wszyscy zadają sobie to najważniejsze pytanie: jak pandemia koronawirusa wpłynie na nasze wybory w przyszłości? Czy słowa „nowa normalność”, „reset”, „przemyślenie” na stałe zagoszczą w naszym słowniku w kolejnych latach? Wszystko wskazuje, że tak. Potwierdza to również Rada Trendów Heimtextil, przedstawiając swoją prognozę makro trendów na 21/22. Ich wizję najlepiej oddaje hasło przewodnie tych trendów - „Nic nowego, wszystko nowe”.

Każda branża od lat zadaje sobie pytanie „co nowego w tym sezonie?”. Nowość i erozja kulturowa są głównymi czynnikami napędzającymi sprzedaż produktów z kategorii lifestyle, a wszystko zaczęło się w XX wieku, kiedy zakupy zmieniły się z kierowanych koniecznością na przyjemność, a produkty konsumenckie nie były już tworzone na całe życie. Wraz z pandemią nieuchronnie wkraczamy w nową erę, w której będziemy musieli zrewidować nasze wybory i sposób życia. Wszyscy uczestnicy rynku, zarówno producenci jak i konsumenci zaczynają zmieniać istniejące systemy i sposoby pracy na różne sposoby. By w tej nienormalnej sytuacji stworzyć namiastkę nowej normalności. Witamy w „Nic nowego, wszystko nowe”. Jak podkreśla Rada Trendów Heimtextil pierwsze dwie dekady tego stulecia przyniosły szereg wyzwań dla naszego przemysłu i handlu - przede wszystkim obecna pandemia koronawirusa. Ale kryzysy są także siłą napędową innowacji. W branży tekstylnej cyfryzacja i zrównoważony rozwój są obecnie wszechobecnymi tematami podejścia kreatywnego do tworzenia nowości. Pandemia koronawirusa sprawia, że ​​w branży tekstyliów domowych oba tematy stają się jeszcze ważniejsze. Rada Trendów Heimtextil  na rok 21/22 przedstawia przegląd tych zmian. Cztery obszary przedstawione pod wspólnym hasłem „Nic nowego, wszystko nowe” to Repurpose (zmiana znaczenia), Rewild (powrót do natury), Reinforce (wzmocnienie) i Revive (ożywienie). 

REPURPOSE, czyli zmiana przeznaczenia nie jest przemijającą tendencją. Jest to raczej sposób na zmianę narracji dotyczącej rozwoju produktu w przemyśle tekstylnym, przechodząc od tworzenia oryginalnych tekstyliów do uzdrawiania istniejących tekstyliów w celu stworzenia nowych wyrazów wizualnych. W przeciwieństwie do tradycyjnego procesu projektowania, który zaczyna się od pomysłu, zmiana przeznaczenia zaczyna się od rozważenia, co można wykonać z istniejących tkanin. Od stworzenia do pielęgnacji, nadaje istniejącym tekstyliom nowy cel i pielęgnuje to, co już zostało wykonane.

REWILD - Rewilding to akt przywracania natury do jej pierwotnego stanu dzikiego, jednak trend Rewild wykracza poza powrót do natury. Nie chodzi o to, aby uczynić naturę autentyczną, ale raczej zrozumieć prawdziwą mądrość natury. W świecie miejskim i ponowoczesnym pokolenia w dużej mierze utraciły kontakt z otaczającą ekologią. Ma to znaczący wpływ na to, jak ludzie używają i rozumieją ekosystem, w którym żyją. Od autentycznego do prawdziwego, Rewild oznacza ponowne odkrycie zasobów przyrody i zastosowanie ich w nowoczesnym kontekście, dostarczając zrównoważone, a nawet regeneracyjne rozwiązania. Wizualne i tekstylne odzwierciedlenia trendu Rewild koncentrują się na kierunkach, takich jak laboratorium natury, rdzenne, dzikie i podstawowe życie.

REINFORCE - prężna ekspresja i brutalistyczna architektura to kluczowe elementy trendu Reinforce. Wzmocnić to zrobić coś silniejszego. Długowieczność ma kluczowy wpływ na kolory, materiały i wzornictwo. Reinforce ma prosty i odważny skandynawski nastrój o sprężystym, szczerym i minimalistycznym wyglądzie. Od krótkotrwałych do długowieczności, Reinforce dotyczy wizualnej i kompozycyjnej trwałości w tekstyliach i materiałach. Inspiruje się tym, jak skandynawski design łączy trwałość projektu z ograniczoną funkcjonalnością. Takie podejście, sprawdzone z biegiem czasu, wykorzystuje ciężkie i trwałe materiały, aby zapewnić wizualną odporność.

REVIVE - Odzwierciedlając młodzieńczy aktywizm w naszej obecnej perspektywie, nastawieniu i zachowaniu wobec naszego świata „rzeczy”, Revive jest eksploracją kreatywności. Koncentrując się na osiągnięciu większej satysfakcji emocjonalnej poprzez proces tworzenia, a nie na wyniku, żadne zasady nie mają zastosowania do naprawiania, przetwarzania, uczenia się i eksperymentowania w Revive. Od wyniku do procesu, Revive polega na wyczuciu, odczuwaniu i ponownym łączeniu się z ludzkimi umiejętnościami. Ożywia i honoruje niematerialny stan przepływu, który pojawia się podczas tworzenia, w przeciwieństwie do skupiania się na ostatecznym przedmiocie. Kiedyś wyłącznie domena  praktyk domowych, naprawianie jest obecnie postrzegane jako metoda twórcza. Trend Revive konsekwentnie koncentruje się na unowocześnianiu procesów, ulepszaniu i eksperymentowaniu.

Tekst: Danuta Baprawska na podstawie materiałów prasowych Messe Frankfurt

Trendy Heimtextil 21/22 

15 grudnia 2020