Chcesz zostać Wystawcą Targów HOME?
Zadzwoń lub napisz do nas!

+48 501 687 458, e-mail: biuro@targihome.pl

Rozmowa z Gonçalo Martinsem projektantem firmy Nosse Ceramics

 

Jaką  wartość dodaną wnosi  portugalskie  wzornictwo w  branżę ceramiki użytkowej?

Design dodaje przedmiotowi dodatkową wartość. Nadaje mu tożsamość, sprawia, że produkt wyróżnia się spośród innych. Jest także sposobem przekazywania innym, naszej kultury oraz pokazania jakości naszej pracy. Ponadto projektowanie jest sposobem na zmiany, które należy wdrażać. W ten sposób budujemy coś nowego, bardziej doskonałego, innowacyjnego. Tworzy się podstawa do stworzenia projektu, który zwycięża, odnosi sukcesy.

Ten tryumf jest  bardzo widoczny w ceramice, która jest materiałem znanym nam wszystkim. Wzornictwo  przenosi  ją na nowy poziom, w którym dobre wspomnienia przy stole z tymi, którzy są dla nas wyjątkowi, mieszają się z chwilami obecnymi – właśnie takie połączenie nas inspiruje i próbujemy je tchnąć w nasze nowe produkty.

 

Jakie jest Twoje doświadczenie ze współpracy z firmą Nosse?

 Praca dla Nosse to prawdziwe wyzwanie- bardzo stymulujące i wzbogacające. Niekiedy, nam profesjonalistom, zdarza się projekt, który jest czystą kartką,  gdzie wolność poczęcia była (i jest) całkowita. Z jednej strony czujemy się pewnie, a z drugiej odczuwamy ciężar odpowiedzialności. Jest to nie lada wyzwanie, bowiem ta czysta kartka nie stawia granic co można, a czego nie można zrobić.

Pomimo tego nasz Dział Kreatywny i jego nieliczny zespół, ale bardzo zgrany, dał radę, pracując dynamicznie i twórczo.

 

Jakie są największe wyzwania tego projektu ?

 Największym dotychczasowym wyzwaniem było dotrzymanie terminu wypromowania marki, ten czas był  bardzo krótki.  Cały projekt powstał od zera i  w to bardzo niedługim czasie. Pomocna okazała się nasza energia i praca zespołowa od samego początku.

Ponadto w projekcie pojawiały się pomysły i założenia,  co do których nie mieliśmy pewności, że się uda zrealizować. To było ryzyko, które podjęliśmy i okazało się bardzo stymulujące.

 

W jaki sposób  wzornictwo  może  „uszlachetnić”  ceramiczne produkty  użytkowe odnosząc się,  w tym konkretnym  przypadku, do wyrobów marki Nosse ?

Design ma kluczowe znaczenie dla tego  sektora, a co za tym idzie dla każdej marki, która chce zaistnieć na rynku. Poprzez przedmioty ceramiki użytkowej Nosse zdobywa się sympatię i uwagę klienta. Tworzymy nasze produkty emocjami i ważne jest to, aby klient zauważył je w nabywanym artykule tej marki, by z nimi się utożsamiał, aby je pokochał i aby zapadły mu w pamięć. Staramy się, aby ceramika Nosse stała się kultowa i służyła następnym pokoleniom poprzez wdrażanie   zasad zrównoważonego rozwoju. Dlatego też, design odgrywa ponadczasową rolę.

 

Z jednej strony jest współczesny, na tu i teraz, a z drugiej zaś ponadczasowy, na przyszłość dla tych, którzy przyjdą po nas.

 

Tworzymy nasze produkty emocjami

01 lutego 2021