08 stycznia 2023

Trendy HEIMTEXTIL 22/23

Pandemia zmieniła nasze życie, a co za tym idzie wpłynęła również na nasze potrzeby i sposoby komunikacji. Te zmiany odzwierciedlają najnowsze trendy. Rada trendów Heimtextil wytypowała 4 głównie kierunki, które powinniśmy wziąć pod uwagę podczas pracy nad kolekcjami 22/23 - natura, fotobiologia, nowa tożsamość i dziedzictwo kulturowe. Przed nami ciekawa wyprawa do głębi megatrendów.


DEEP NATURE (GŁĘBOKA NATURA)

Aby uzyskać równowagę, musimy ponownie nauczyć się dostrzegać życie. 
W swoim uzasadnieniu Rada Trendów Heimtextil nawiązuje to świata organicznego. Przez wieki ludzie opracowywali procesy i produkty, które zmieniały naturalny system, aby tworzyć nowe, syntetyczne. Teraz, aby wrócić do równowagi, niezbędne jest zatrzymanie i ponowne przyjrzenie się sposobom osiągnięcia równowagi, jakie stosuje natura.  Trend Deep Nature bada złożoność naszego ekosystemu: to jednocześnie nasze dziedzictwo i przyszłość.


Deep Nature polega na ponownym połączeniu się ze światem przyrody, przekształcaniu przyszłości tekstyliów domowych poprzez zrozumienie i zastosowanie inteligentnych, sferycznych systemów natury. Aby iść do przodu, musimy spojrzeć wstecz i ponownie się ich nauczyć. Musimy przemyśleć, w jaki sposób pozyskujemy, wykorzystujemy i przetwarzamy zasoby natury we współczesnym sposób. Deep Nature to długoterminowy proces transformacji i ponownego uczenia się, który daje nam możliwość przywrócenia równowagi w świecie przyrody, aby móc spokojnie myśleć o przyszłości.


KOLORY DEEP NATURE
Organiczne odcienie tworzą trzon palety trendu Deep Nature. Pokryte pleśnią, ziołowe tony i delikatne odcienie błękitu oraz różu tworzą spokojną, tonalną i ziemistą całość. To powrót do naszego naturalnego dziedzictwa niebarwionych materiałów w odcieniach piaskowych beży i brązów. Delikatne i szare odcienie niebieskiego i miękkiego różu są ciekawym uzupełnieniem ekologicznych odcieni tej palety, która dzięki temu uzyskuje harmonijny, miękki i koncepcyjny wyraz, podkreślając perspektywiczne myślenie i dobrą energię otaczającego nas świata przyrody.

NAJWAŻNIEJSZE:

  • Deep Nature polega na zresetowaniu umysłu i powrocie do systemu natury. Ten transformacyjny trend jest zaproszeniem do ponownego uczenia się, zrozumienia inteligentnego systemu natury i przywrócenia równowagi.

  • Myślenie w długiej perspektywie jest niezbędne, aby uzdrowić i zabezpieczyć naszą przyszłość. Świadomość materialna wykorzystująca  naturalne ekosystemy przyrody w połączeniu z tworzeniem w stylu slow są potrzebne dla naszej przyszłości.

  • Materiały Deep Nature są pozyskiwane z natury, przy użyciu zasobów i kolorów o pierwotnym pochodzeniu oraz są wytwarzane, używane i odtwarzane w procesie produkcji.

  • Konsument Deep Nature ceni przyrodę, dobrobyt i jedność wyrażaną poprzez działania i świadome zaangażowanie.

HYPER NATURE (HIPER NATURA)

Połącz się z naturą dzięki technologii

„Rzeczywistość rozszerzona jest tak samo realna jak sama rzeczywistość”, mówi artystka 3D Ines Alpha, wskazując, że przyszłość nie jest podzielona na kilka rzeczywistości, ale zamiast tego staje się jednością, zgodnie z postrzeganiem młodszych pokoleń. Hyper Nature rozbija istniejące podziały na naturę i technologię. Gdy rzeczywistość cyfrowa staje się płynnie częścią urządzeń technologicznych, przekształca je na nowo, aby ponownie połączyć się ze światem przyrody. Dzięki technologii możliwe jest uchwycenie wyjątkowych elementów fal świetlnych niedostrzeganych przez ludzkie oko.

Hyper Nature dotyczy cyfrowych reprezentacji natury i tworzenia projektów oferujących inspirację do tego, co natura mogłaby stworzyć. Wszystko po to, aby rozwijać lepszy świat poprzez łączenie technologii i natury. Technologie fotobiologii i nauki o świetle tworzą nową ścieżkę bardziej zrównoważonych metod produkcji. Na przykład światło niebieskie, czerwone i ultrafioletowe może przyspieszyć wzrost roślin i zmniejszyć zużycie pestycydów nawet o 50%.

KOLORY HYPER NATURE

Żywe i nadprzyrodzone kolory sięgają od niespotykanych zieleni po intensywne fiolety. Bioscience czerpie inspirację zarówno z jasnych i klarownych, jak i zamazanych niuansów zieleni i szarości. Gradientowe i płynne wzory barw są niezbędne, aby uzyskać pełnię wizualizacji Hyper Nature. Odbicia i sztuczne światło tworzą nowe postrzeganie kolorów opartych na naturze.

NAJWAŻNIEJSZE:

  • Hyper Nature polega na ponownym połączeniu się z naturą za pomocą technologii: rozbijaniu podziałów, aby stworzyć nowe, ekscytujące światy.

  • Hyper Nature to nie tylko digitalizacja świata przyrody, ale także wyjście poza cyfrowy świat i hybrydową rzeczywistość.

  • Hyper Nature to nowa pomoc w opracowywaniu planu ziemi, łącząc technologię z naturą w celu stworzenia nowego stanu, aby krok po kroku tworzyć lepsze jutro.

  • Hyper Nature przyciąga młodsze pokolenie zarówno ze względu na żywe kolory, jak i zaawansowaną ekspresję wizualną. Możliwość grania i szybkiej zmiany zgodnie z interakcją cyfrową wzmacnia atrakcyjność przekazu.

BEYOND IDENTITY (POZA TOŻSAMOŚCIĄ)

Wartości ważniejsze niż atrybuty fizyczne

Przyszłe pokolenia na nowo definiują granice, a ich tożsamość podlega ciągłym zmianom. Obalają normy i chcą być wysłuchani: nie ze względu na fizyczne cechy, ale na wartości. Są świadomymi buntownikami, regularnie przesuwającymi granice. Wyglądają inaczej, stosując bardziej zróżnicowane aspekty swojej tożsamości, aby przynieść pozytywną i pełną nadziei wiadomość dla przyszłości. W świecie wnętrz i tekstyliów oznacza to, że zrównoważony rozwój nie musi być nudny. Zamiast tego estetyka Beyond Identity jest odważna i ma charakter transformacyjny. To przemiana tożsamości.

KOLORY BEYOND IDENTITY

Beyond Identity na nowo definiuje pojęcie pastelu. Dzięki solidnym wartościom często delikatne i rozbielone pastelowe odcienie mogą stać się mocne i ekscytujące. Ten proces koloryzacji tworzy wyjątkowość Beyond Identity. Kolory są niekontrolowane, płynne, ulotne i eteryczne. Skala kolorów dla Beyond Identity obejmuje gamę pasteli, uzupełnioną znanym szarym i bladym khaki jako stonowanymi kolorami uzupełniającymi. Podświetlona pomarańcza tworzy plamy gradientowe. Te kolory Beyond Identity pozostawiają nam jasną, radosną, nienasyconą skalę, w której kluczowe jest miękkie mieszanie barw w palecie.

NAJWAŻNIEJSZE:

  • Beyond Identity zwraca się ku przyszłości z pełną nadziei wiarą oraz łagodnym, ale mocnym sprzeciwem wobec istniejących norm, pozostawiając tożsamość w ciągłym ruchu.
  • Beyond Identity to barwa, wygoda, puszystość i pastelowy wygląd domowych wnętrz i tekstyliów.
  • Beyond Identity jest odważny, co potwierdza, że zrównoważony rozwój nie musi być nudny.

  • Beyond Identity jest odpowiedni dla zorientowanych społecznie młodszych pokoleń, a miękkie i harmonijne kolory łączą się, aby wyrazić zmianę na rzecz lepszego świata.

EMPOWERED IDENTITY (WZMOCNIONA TOŻSAMOŚĆ)

Wzmocnij rzemiosło, aby utrzymać tożsamość

Rzemiosło to symboliczny język wizualny reprezentujący dziedzictwo kulturowe. Empowered Identity polega na tworzeniu trwałych połączeń kulturowych i odnawianiu rzemieślniczych źródeł inspiracji. Wzmacnianie tożsamości pomaga tworzyć nowe relacje między dziedzictwem kultury, a przyszłymi pokoleniami. Skromne rzemiosło i rękodzieło sprzyjają aktywistycznemu podejściu do projektowania, napędzając pozytywne zmiany społeczne.

Empowered Identity zachęca do łączenia się z przeszłością i identyfikowania się z nią poprzez dziedzictwo rzemiosła. To trend, który zachęca do współpracy z przeszłością, łącząc kultury z kolejnymi pokoleniami i napędzając zrównoważoną transformację.

KOLORY EMPOWERED IDENTITY

Na paletę Empowered Identity składają się tradycyjne, ale buntownicze, nasycone barwy. Kolory podstawowe przypominają o swoim pochodzeniu, a tym podstawowym tonom towarzyszą tony koralowca i szarego bzu. Kluczowe znaczenie ma wielobarwność tkanin i elementów.

NAJWAŻNIEJSZE

  • Empowered Identity to trwałe powiązania kulturowe o rzemieślniczych źródłach w nowoczesnym wydaniu.

  • Empowered Identity zamienia dziedzictwo w aktywizm projektowy, aby stworzyć pozytywną zmianę społeczną.

  • Empowered Identity zachęca do tworzenia nowych połączeń między kulturami dziedzictwa a przyszłymi pokoleniami.

  • Nastawienie konsumenta Empowered Identity jest odpowiednie dla tych, którzy lubią eksperymentować i otwarcie wyrażać swoje poglądy. Kierowani ciekawością, chcemy próbować nowych rzeczy i znajdować to, co wyjątkowe.
     

Megatrendy, jak nasze życie, oscylują wokół natury, cyfryzacji, źródeł naszego pochodzenia i naszej kultury. Nie zmieniają się co sezon i stanowią trzon, na którym opierają się wszystkie trendbooki, niezależnie od autorstwa. Zadaniem projektantów jest znalezienie skutecznego środka wyrazu, aby przełożyć istotę tych megatrendów na kolekcje, które sprawdzą się w sprzedaży w danym sezonie. To niełatwe, ale fascynujące wyzwanie.


Danuta Baprawska na podstawie materiałów prasowych Heimtextil, zdjęcia: Heimtextil

  1. pl
  2. en
  1. pl
  2. en

Chcesz zostać Wystawcą Targów HOME?
Zadzwoń lub napisz do nas!

+48 501 687 458, e-mail: biuro@targihome.pl